|
Najboljši naravni viri selena so brazilski
oreščki,ribe,perutnina,meso (še posebej divjačina),
žitarice,gobe,čebula,česen,brokoli in zelje. Čeprav so naravni viri
selena še posebej zaželjeni v naši dieti, pa povzroča njegovo
pomanjkanje v teh virih vedno večjo skrb. V času zadnje ledene dobe je
bil selen izlužen iz zemlje v mnogih delih Evrope, vključno v
Sloveniji. Včasih smo dobili dovolj selena na račun uvožene hrane iz
ZDA in Kanade, v današnjem času pa je večina hrane pridelane v Evropi.
To je povzročilo dramatičen padec vsebnosti selena v naši prehrani med
leti 1978 in 1994 in sicer iz 60
µg na dan na
samo 34
µg na
dan, kar je samo polovico potrebne dnevne količine. Miminalna
količina selena za doseganje maksimalne zaščite pred rakom pa je 75 do
125 µg na dan.
Prehranski dodatki so odličen način za doseganje
potrebne dnevne količine. Za maksimalno absorbiranje v našem telesu je
najboljši selen, ki je že vsebovan v aminokislini selenocysteine.
Najboljši prehranski dodatki vsebujejo z selenom obogaten kvas, ki je
ena najboljših oblik za absorbiranje v našem telesu in veliko bolj
učinkovita kot anorganska oblika selenium selenite. Tudi vse
objavljene raziskave o zaščiti pred rakom so uporabljale dodatke s
kvasom, obogatenim s selenom.
Prehranski dodatki s selenom imajo izredno močan vonj, zato
poiščite dodatke, ki imajo zaradi filmske prevleke tablete veliko manj
vonja.
Kje je selen najbolj koristen?
Rak
Selen je eden najbolj učinkovitih antioksidantov v boju proti raku. Z
jemanjem 200 µg selena dnevno so zmanjšali tveganje za
razvoj raka prostate za 63%, raka črevesja
za 58% in raka na pljučih za 46%. Smrtnost se je v teh primerih
zmanjšala za 52%. Rezultati teh raziskav so bili tako prepričljivi, da
so raziskovalci predčasno prenehali z raziskavo zaradi neetičnosti do
tistih, ki so jemali placebo.
Kap
Raziskava, ki je zajela preko 1100 Fincev je dokazala, da selen pomaga
zaščititi pred kapjo. Ljudje z nizkimi količinami selena so skoraj
štirikrat večkrat umirali za kapjo kot tisti, ki so imeli večje
količine selena. Ni čisto jasno, če selen zaščiti tudi pred boleznimi
arterij, je pa možno, da zmanjša možnost kapi, ki ni usodna.
Imunski
sistem
Selen poveča delovanje belih krvničk, ki sodelujejo pri nastanku
protiteles in pomaga zmanjševati pogostost nastanka virusnih bolezni.
Raziskava, v kateri so ljudje uživali 100
µg selena dnevno, je dokazala
občutno boljši odziv na polio virus. Ljudje, ki so jemali dodatek
selena, so bili veliko hitreje zdravi kot tisti, ki so jemali placebo.
Astma
Številne raziskave so
dokazale, da imajo ljudje z nizkimi količinami selena veliko večje
možnosti za nastanek astme. In tudi v drugi študiji, kjer so uživali
100
µg selena dnevno, se jim je
stanje zelo izboljšalo.
Kliknite tukaj za nakup selena z A,C in E vitamini v spletni drogeriji
Dedra!
Želite izvedeti še več
podatkov o tej temi na svetovnem spletu? Potem kliknite na eno od povezav,
ki vam jih ponuja največji iskalnik na svetu Google!
|